torsdag 20 januari 2011

IT-hjälp

Jag har haft problem med min dator ett tag. IT-killen på jobbet sa att han kunde titta lite på den om jag tog med den till jobbet. Och idag tog jag med den.

Men det blev lite pinsamt när han plockade ut dammtussar stora som hus när han rengjorde fläkten. Inte undra på att den låter som ett tröskverk. Eftersom jag glömde strömkabeln hemma så får jag inte domen förrän imorgon. Måste säkert blåsa om hela datorn...

Fast det är jävligt snällt att kolla på den. Visst?

5 kommentarer:

Singelmamman sa...

Det är väldigt snällt. Min tonårsson dammsög vår stationära dator för några dagar sen. Jag hade inte en aning om att jag borde göra det.

Unknown sa...

Men det var ju du som i ett tidigare inlägg yrade om att man måste rengöra fläkten med, typ, högtrycksluft eller nåt. Å så gör du inte det???

Singel i storstan sa...

Just det! Jag VET att man måste rengöra datorn med tryckluft. Men sen ska man ju ta sig till en affär och inhandla en sån också... Jag vet också hur man bör äta och träna för att inte vara överviktig, men ändå är jag det. Överviktig alltså. :-P

Unknown sa...

Japp, just så är det ju... att man vet. Fast du är inte överviktigt - bara viktig!
I alla fall så dammsög jag min dator efter ditt tips, då tidigare. Å den brummar mindre numera.

Singel i storstan sa...

Härligt! Jag är glad att kunna sprida min kunskap som jag inte efterlever. :-)