fredag 21 januari 2011

Ingen bra början

Usch.

Jag har en sån där dag idag. En dag när jag irriterar mig på precis allt. När jag går omkring och är småförbannad hela tiden. På saker som jag inte kan göra nånting åt.
  • Det står att tunnelbanan går om två minuter. Men det visar sig att den går om ungefär 30 sekunder. För självklart så är jag uppe vid spärrarna när det står två minuter. Jag går nerför rulltrappan och missar tåget. Nästa går om fem minuter. Det betyder att det är smockfullt.
  • Jag har nästan lust att slå på människor som pratar högt och tydligt i telefonen på tunnelbanan. Jag är inte intresserad av att lyssna på andras samtal. Och framförallt inte när jag är grinig och trött.
  • Människor som går i söndagspromenadtakt, tre i rad, i rusningstrafik. Det är helt jävla omöjligt att komma förbi. Och även om jag inte egentligen är stressad så blir jag det.
  • Nästan varje morgon när jag ska ta tvåans buss från Odenplan kommer fyran. Oftast två i rad. Imorse var det tre 4:or, 2 70:or och till sist en 2:a. Väldigt ofta när jag står vid samma busshållplats på eftermiddagarna och ska åka 4:an, gissa vilken buss som kommer då? Hur fan är det möjligt?
  • Skolungdomar som ska åka två eller tre busshållplatser och som tränger sig genom bakdörrarna för att få sittplats. Sitta två hållplatser? Att man ens orkar stå och vänta tre 4:or, två 70:or och en 2:a för att åka två busshållplatser.
Jag hoppas att mina kollegor muntrar upp mig under dagen. Jag hatar att vara en bitterfitta.

1 kommentar:

Singelmamman sa...

Själv är jag hemma och har skitkul. Bloggar från toan. Lycka till med dagen! :-D