lördag 1 januari 2011

Om att vara ensam

Jag ska erkänna från början att jag inte är nykter. En av få gånger jag sitter ensam och dricker. Men det är min medicin för det här nyåret. För det är inte kul att fira nyår ensam kan jag säga. Det suger alla kukar i världen.

Jag har människor runt omkring mig som firar nyår "själv". Men det innebär ändå med någon. Jag känner inte någon (tror jag) som sitter helt ensam på nyårsafton. Förutom jag. Och till viss del får jag skylla mig själv. Men jag hade verkligen ingen lust att åka till Åland.

Jag har bästa vänner. Och jag har bekanta. Men alla verkar tro att eftersom jag är en partypingla så har jag inga problem att hitta på något på nyår. Men jag kan säga att nyårsafton är en dag som man inte tränger sig på människor. Så därför blev det till att "fira" själv. Människor tycker så jävla synd om "ensamna" människor på julafton. Men då kan man faktiskt gå på krogen efter ett visst klockslag. På nyårsafton är det kört! Det är tio gånger värre att sitta hemma på nyårsafton.

Det sägs att moodet man är på när man vaknar kommer att spegla resten av året. Och det gör mig ännu mindre glad. Och jag har haft en skitnyårsafton! För ärligt, har du nånsin tillbringat årsskiftet HELT ensam nån gång?

Med det här inlägget menar jag inte att folk ska tycka synd om mig, men jag måste behålla det som ett minne. För jag vill FAAN inte vara med om det här en gång till. Och. Jag önskar alla ett gott nytt år i alla fall. Må 2011 bli ett bättre år för oss som hade ett ganska dåligt år...

Kram kram,,,

11 kommentarer:

Ett stenkast från Fyndet sa...

2011 kommer att bli ett så in i norden bra år så det kan du aldrig ana!!!!! För dig, och mig, och för alla andra som förtjänar ett bra år.

kram

Solsken60 sa...

Men "hjärtat", jag var också ensam på nyårsafton, OM jag hade vetat att du skulle vara helt djävla solo där på "ön" så hade du ju för fasiken kunnat tagit dig hit ut i förorten så hade vi tömt barskåpet!!! År 2011 kommer att bli ett kanonår, jag säger som Kungen: "Nu vänder vi blad" *ler*. Kram

Chrissan sa...

Gott Nytt År fina du!
Önskar dig ett bra 2011!

Sus sa...

Att vara ensam när man inte vill det är skit.
Hoppas året fortsätter bättre!

MonasUniversum sa...

Tänkte på en sak. Jag och maken bestämde oss för tre år sena att skippa alla fester, kanske pga att vi haft dem i så många år, och bara fira själva. Problemet är att jag förutsätter att ingen ensam vill "fira" med ett par. Varför jag gör det vet jag inte, jag bara inbillar mig att alla singlar jag känner skulle tacka nej.

..och det kanske man inte ska förutsätta. Ska tänka på det till nästa nyår.

Singel i storstan sa...

Tack för fina kommentarer! Idag känns allt bättre.

Och Mona: Det är just det ALLA förutsätter. Men jag firar hellre in ett nyår med ett par än ensam. Det tror jag vem som helst gör... Men som sagt, alla tror att jag är nån partypingla som ska ha den största festen för att vara nöjd, men så är det inte.

TrickyTricky sa...

Jag var också ensam på nyår, jag tror att det är just som du säger att folk tror att såna som vi aldrig är ensamma. Men så är det ju inte riktigt.

TrickyTricky sa...

Jag var också ensam på nyår, jag tror att det är just som du säger att folk tror att såna som vi aldrig är ensamma. Men så är det ju inte riktigt.

Singel i storstan sa...

Tricky: Hur gick det för dig då? Själv sprutade tårarna som aldrig förr...

Helena sa...

Hej
Läste precis ditt inlägg, hitta det på google.Tråkigt att du satt själv men vill oxå säga att 2011 kommer att rocka för alla, är själv singel sedan 3mån det suger kan jag säga att känna ibland saknad efter exet. Hur gör du i de svaga studerna?

Singel i storstan sa...

Helena: Jag har ingen som helst saknad efter exet. Det var jag som lämnade honom och jag är lyckligare nu än vad jag var de sista åren med honom.

Däremot har jag varit singel ett tag nu. Mer än två år. Och ibland saknar jag väl närhet och någon att dela glada och ledsna stunder. Någon att diskutera livet med helt enkelt. Och framförallt någon att ligga sked med.

När jag känner mig ensam och svag så låter jag det bara komma. Jag gråter en skvätt och skriver av mig. Fast på papper. Ibland ser jag till att hitta på något med en kompis...

Hur gör du?