lördag 29 januari 2011

Min kloka tonåring

Tonåringen sitter och pratar i telefon med en kompis. Och eftersom vi bor i en liten lägenhet så är det nästan omöjligt att inte höra vad hon pratar om.

Nyss sa hon ungefär så här när hon skulle göra en jämförelse: Det kanske är jättekul att hoppa i en snöhög om man inte tänker på att man blir blöt om kläderna och börjar frysa. Vissa människor tänker inte på konsekvenserna när dom gör saker. Dom kanske har roligare än jag för stunden, men jag mår nog bättre i längden.

Hon är inte så dum minsann!

3 kommentarer:

Ett stenkast från Fyndet sa...

Vilken klok dotter du har! Gissar att det går i släkten.

Malde sa...

Smart! :-)

Singel i storstan sa...

Jag vet inte om jag var så klok i hennes ålder om jag ska vara ärlig. Jag var nog den som hoppade i snöhögar utan att tänka på konsekvenserna.

Fast det lärde jag mig nåt av. Och kanske därför har jag uppfostrat Tonåringen bättre...