fredag 14 januari 2011

Det här med att vila

Jag är inte typen som sover middag. Ni vet, man kommer hem från jobbet tidigt och tar sig en tupplur på en halvtimme eller nåt sånt. Jag är mer typen som hellre tar sovmorgon. Mest för att jag inte klarar av att vila. Eftersom jag då sover tills jag vaknar. Och det kan vara fem-sex timmar senare. Ibland ännu längre.

Exet vilade jämt efter jobbet. I alla år gjorde han det. Och ju sämre förhållande vi hade, ju mer irriterade detta mig. Så pass att det blev bråk om det titt som tätt. Dessutom såg jag nästan ner på hans vilande. Ni hör ju, vår relation var inte hälsosam i slutet.

Just nu är jag så extremt sugen på att lägga mig i sängen och bara gosa in mig i kuddarna. Men jag vågar inte riktigt. Eftersom risken är stor att jag kommer att vakna vid 22-tiden. Och det är jag inte lika sugen på. Därför undrar jag om det finns några trick som gör att man inte somnar så djupt? Väckarklocka funkar inte för mig. Jag stänger bara av och somnar om.

Hjälp mig här nu!

2 kommentarer:

Sus sa...

Jag är expert på powernaps! På riktigt. Jag har just vaknat upp efter en. Dock blev den nästan en timme. Jag tror att antingen klarar man det, eller inte.

Tyvärr.

Singel i storstan sa...

Ja, det är väl så. Har kommit på att jag kan somna till i badkaret lätt. Men det känns lite riskabelt.