tisdag 12 februari 2008

Att klippa sig själv...

Jag har tröttnat på att vara fattig och inte ha råd att gå till frisören! Därför fick jag för mig att jag skulle klippa mig i morse när jag hade tvättat håret... Gjorde ju alltid det på 80-talet när det skulle vara uppklippt så jag tänkte att jag gör likadant fast istället för att ha tofsen långt fram när jag klipper så tar jag den mitt på skallen. Sagt och gjort, upp med blött hår i en tofs mitt på skallen och sen klippa! Tog väl nästan en decimeter eftersom håret var ordentligt slitet.

Så här i efterhand kan man kanske säga att det inte var det brightaste jag gjort i mitt liv. Håret på sidorna är verkligen en decimeter kortare vilket innebär att varje gång jag böjer mig framåt kommer håret framtrillande. Detta i sin tur gör att jag blir galen och sätter upp håret i en hästsvans som inte är särskilt snyggt på mig. Och i längden innebär det att håret kommer att gå av vid gummisnodden och då blir allt ännu värre! Jag hade också glömt bort att jag får världens volym på mitt hår om det är uppklippt vilket innebär att jag kommer få köra med platt-tång varje dag i minst en månad! Hur bra är det för håret?!? Som sagt, det var inte det brightaste jag gjort i mitt liv...

Inga kommentarer: