onsdag 27 februari 2008

Tid

Jag förstår inte vart min tid tar vägen!?! Jag går upp mellan 06:00-06:30 på morgonen och äter frukost, duschar, borstar tänderna, sminkar, klär på mig och fixar håret... Inga konstigheter där inte. Sen tar jag bussen strax innan åtta till Fridhemsplan och går därifrån till jobbet och är där till 08:25 ungefär. Sen jobbar jag hela dan och kommer tidigast ifrån jobbet vid 16:45 och då går jag hem. På vägen handlar jag det som behövs så jag är hemma vid 18-tiden. Då packar jag upp, tänder upp lägenheten, sätter på någon tvättmaskin, tömmer kanske diskmaskinen, bäddar sängen och lagar mat. När jag har ätit klart är klockan närmare halvåtta och jag är helt slut!

Det är alltså nu min F R I T I D börjar och allt som ska hinnas med är följande:
  • Ta bort smink
  • Träna
  • Noppa ögonbrynen
  • Färga ögonbrynen
  • Epilera ben
  • Fixa naglar
  • Pedikyr
  • Tvätta
  • Stryka
  • Dammtorka
  • Dammsuga
  • Skura golv
  • Tvätta fönster
  • Betala räkningar
  • Kolla teve
  • Läsa tidningar
  • Träffa vänner
  • Läsa böcker
  • etc
  • etc
  • etc

Hur hinner folk med allt? Nog för att de flesta på mitt jobb inte arbetar den heltid dom har betalt för men det finns ju andra som har hårdare tider och hinner med! Jag fattar bara inte hur? Dessa saker som är uppräknade är ju inte saker som ingen hinner med utan helt vardagliga saker.

Ikväll kom jag hem vid halvsju, packade upp, satte på tvättmaskinen, tömde diskmaskinen, lagade mat, åt, gick igenom posten, plockade undan och kollade på teve i två timmar. Under reklampauserna tog jag bort sminket, badade, smörjde in mig, borstade tänderna, gjorde lunchlåda, hängde tvätt, gjorde bankärenden på internetbanken och registrerade dagens steg. Jag skulle behövt tvätta håret, fixa naglar och fötter samt gått och lagt mig 21:00 men den tiden finns inte... Vad gör jag för fel?

Inga kommentarer: