söndag 17 februari 2008

Att vara eller inte vara bakfull...

Jag har ett stort problem när jag dricker alkohol och det är att jag inte vet om jag kommer bli sängliggande eller inte dagen efter. Jag blir ibland så sjuk dagen efter jag druckit att jag på allvar tror att jag måste åka in till sjukan. Detta har ingenting med mängden jag dricker att göra utan det är som ett lotteri helt enkelt. Därför hade jag räknat med att vara sängliggande i går eftersom jag skulle hem till en kompis och umgås i fredags kväll.

Det blev ganska sent, kom hem vid 03:30 ungefär och somnade efter fyra någon gång... Döm om min förvåning när jag vaknade innan 12 och mådde ganska bra! Så jag studsade ur sängen och gick ut på en promenad plus handlade med Cassi. När vi kom hem åt vi en ordentlig frukost med ägg, smörgåsar, te och smoothie. Jag dammsög och tvättade flera maskiner och var allmänt driftig!

Lite senare åkte jag ner till Fridhemsplan och gick på pub med några kompisar och tyckte väl att jag hade varit så duktig under dagen att jag gott kunde unna mig att ligga i sängläge och vara bakfull denna söndag. Men jag vaknade vid 11-tiden och mådde hur bra som helst! Brakfrukost och långpromenad i vad som kändes som vårväder trots att det bara är i mitten på februari. Därefter tvättade jag massor, strök, bytte sängkläder och fixade med låtar på datorn...

Jag fattar inte. Två dagars drickande och jag har inte varit sjuk. Detta innebär väl att jag kommer att vara dödssjuk nästa gång jag dricker. Jag måste se till att komma ihåg detta nästa gång jag dricker!

Inga kommentarer: