måndag 25 februari 2008

Ny lägenhet

Den 14 april måste jag flytta ut ur min andrahandslägenhet och jag känner att paniken börjar sprida sig. Jag vill verkligen inte flytta ihop med exet igen men tyvärr verkar det vara den enda lösningen just nu. Folk som hyr ut sina lägenheter verkar ju ha fått storhetsvansinne! VEM hyr en 2:a för 10.200 kronor i månaden? Borde de inte vara glada att få sin lägenhet uthyrd till någon som verkligen uppskattar den?

Har även kollat efter bostadsrätter och det är ännu sorgligare. Jag har sänkt mina krav till ett och ett halvt rum på Lilla Essingen, närmare Fridhemsplan höjs samma storlek med nån mille. Men banken kräver kontantinsats på 5-10% och det har jag inte! Fan vad allt är deprimerande! Varför blev inte jag född med silversked i munnen?

Inga kommentarer: