fredag 8 februari 2008

Man ska veta sin plats...

En person jag känner hade kommit hem från jobbet ikväll och bråkat rejält med sin sambo att personen drog hemifrån och gick på bolaget och satte sig i en park och öppnade en öl. Därefter ringde denna person till mig och berättade vad som hade hänt.

Eftersom jag tycker bra om denna människa så erbjöd jag mig att vi kunde träffas för att snacka, bjuda på middag här hemma eller kanske bara en sängplats eller nåt. Cassi är hemma så något annat än att vara medmänniska hade jag inte i tankarna över huvud taget. Jag ville inte att personen inte ska ha nånstans att sova eller springa omkring på stan och Cassi och jag skulle nog kunna dela säng för en natt...

Hur som helst så tackade personen nej tack och åkte till en annan kompis istället. Kanske lika bra, men jag vet nu var jag står i för kurs...

Inga kommentarer: