fredag 30 oktober 2009

London kväll 2

Jag har tur när det gäller internetanslutning på mitt hotell. Det är gratis! Det var det inte förra gången jag var här. Då kostade det 130 kronor dygnet. Därför blev det väldigt dåligt bloggat. Nu kan jag som sagt blogga gratis. Så länge jag är på hotellet. Däremot har jag märkt att det är si och så med mobilbloggandet. Det är ungefär varannat inlägg som publiceras. Och vissa inlägg försvinner...

Dagen började på hotellet. Med frukost. Jag tog ju lägenhetshotell så att vi skulle kunna handla egen frukost och äta på rummet. Engelska hotell bjuder ju inte på internationell hotellfrukost som vi i Sverige gör...
Vi är tre som delar på rummet. Det är jag, tonåringen och Hoppe.

Hoppe har varit med på tonåringens resor i hela Sverige och världen sen långt innan tonåringen blev just tonåring. Typ nästan sen hon föddes. Man kan säga att han är reseansvarig. Han brukar hålla reda på nycklar, packning och så vidare.

Efter att vi shoppat några timmar var tonåringen tvungen att åka tillbaka till hotellet för att hämta lite mer pengar. Dom tog slut på nåt konstigt sätt. Och ännu konstigare var att det shoppades lite mindre än under dagen...
Så vi struntade att åka till Jamie Olivers restaurang. Det blev lite försent. Så vi hamnade på den världskända restaurangen Donken. Men dom har inte riktigt samma utbud som i Sverige. Däremot så är dippen till pommesen helt gratis! Och det tackar man ju inte nej till.

Därefter gick vi på nästa pub. Och satt på en uterservering eftersom det fortfarande är brittsommar. Kanske 15 grader vid den här tiden. Men 20 på dagtid.

Fast tillslut tog vi tunnelbanan till hotellet. Tonåringen hittade alldeles själv!

Nu är det sängen som gäller så att vi orkar med morgondagen. På kvällen ska vi på Monkey Business och se när Magnus Betnér tar sig an den engelska ståuppscenen. Frågan är om vi förstår honom om han pratar engelska lika fort som svenska.

Nu är det sängen som väntar...

1 kommentar:

Anonym sa...

Ni är snyyyyyyyga.
säger styyyyyygga.

I.