fredag 30 oktober 2009

Trist

Att resa med tonåringen kanske inte var det bästa beslutet jag tagit i mitt liv. Det hade nog varit bättre att bara ge henne resan och sen åkt med en kompis själv.

Hon är för ego för min smak. Och är man ute och reser så måste man anpassa sig till ressällskapet tycker jag. Det gäller såna saker som att hon ska göra iordning sig med kvällsmakeup när hon ska shoppa. Hon ska tillbaka till hotellet och göra sig iordning igen. Hon mår illa av vinet från igår och ska ligga på hotellet hela dan. Och det känns ju sådär.

Så nu drar jag ut på stan själv. Och tänker fan inte komma tillbaka förrän det passar mig.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ta till vara på tiden... du kommer aldrig att ångra dig, jag lovar dig att det du reser med är absolut det bästa du har.

I.

Singel i storstan sa...

Jag vet! Men jag är en humörmänniska. Så när jag är sur så låter jag hela världen veta det. Detta gäller när jag är glad också.