lördag 10 oktober 2009

Planer

Att vara huvudvärks/migränmänniska är bara skit! Man kan ha massor av planer som smulas sönder så fort huvudvärken ger sig till känna. Då ligger man där helt utslagen. Och jag är så förbannat trött på det!

I går gick jag och la mig ganska tidigt för att kunna vakna i normal tid imorse. För att kunna städa. För att kunna handla. Och för att hinna ta hand om mig själv innan jag stack iväg på födelsedagsfest.

Ingenting av detta blev av. Bara ett liggande i sängen hela dan som ger ångest. Och skiten vägrar att ge med sig. Den fortsätter att hålla i sig. Trots att dagen är slut och festen är avbokad. Det skulle vara intressant att veta vad som gör att jag drabbas av huvudvärk oftare än de flesta andra av jordens befolkning? Har jag en hjärnskada? Eller vad?

2 kommentarer:

Singelmamman sa...

Usch och fy. Kan inte föreställa mig hur det är, jag har själv aldrig huvudvärk. Fick en försmak av det när tonårsdottern fick en migränattack. Hoppas det går över nu och att Sverige vinner!!

Singel i storstan sa...

Jag önskar ingen att få migrän. Helst inte små tonårstjejer. Min tonåring lider också av migrän, men hon har aldrig fått ett sånt anfall som din tjej.