onsdag 14 oktober 2009

Humörsvängningar

Man kan säga att det är tur att jag inte har kille i dessa dagar. För jag känner på mig att jag skulle va en riktig plåga. Och sån vill jag ju inte vara.

Ena stunden känner jag mig stark som en björn för att i nästa vara grinfärdig och svag. Just nu är allt skit. Precis allt. Har bara lust att lägga mig ner och dö.

Det är jobbigt att träna. Det känns som om jag tränar för kråkorna eller nåt. Visst. Jag märker resultat. Men jag vill ha mer.

Jag är skittrött på att kämpa på med GI. Jag går liksom inte ner ett skit trots att jag kör ganska strikt. Det har stannat upp. Och jag är SÅÅÅ nära på att ge upp och bara skita i exakt allt som har med viktminskning att göra.

Jobbigast av allt är att inte röka. Egentligen så har jag bara lust att tända fyra cigaretter på en gång. Men samtidigt så vill jag sluta. Jag har bestämt mig för att sluta. Men bara för att jag slutar röka så blir precis allt jävligt jobbigt. Jag har inte varit på väg att ge upp viktminskningen förut. Jag tycker tillochmed att det är astråkigt att jobba.

Det enda jag vill göra är att sova. Sova bort abstinenser och extrakilon. Fan vilken skitstund jag har just nu.

6 kommentarer:

Singelmamman sa...

Känns det bättre om jag säger att då är vi två? Ja inte rökningen, men allt annat?
Skit är det.

Singel i storstan sa...

Jävla skit! Varför är det så? Varför kan det inte flyta liksom?

Charmhäck sa...

Känns det bättre om vi är tre...?

Jag är också inne i en svacka och allt känns så jobbigt just nu. Svårt att se ljuset i tunneln men jag hejar på era båda! Skönt att inte känna sig ensam i alla fall.

Kram

Singel i storstan sa...

Ja, skönt att inte vara ensam! Hoppas det går över snart bara... För oss alla.

Anonym sa...

Det klart du inte ska ge upp. Det är nu som det visar sig vem som är stark, kom ihåg att när du känner att allt är pyton och orken är slut så har man oftast minst lika mycket kvar och ge... det finns där inne jag lovar det är bara att bita ihop. Känslan när du gått igenom det med flaggan i topp är obeskrivbar. Håller alla tummar jag kan.
Inka61

Singel i storstan sa...

Tack! Jag försöker igen...