tisdag 6 oktober 2009

Så jävla förbannad!

Exet och jag har haft pyttelite kontakt de senaste två veckorna. Han ringde mig från hemligt nummer. Och jag svarade. Men det gick bra.

Idag frågade han om jag kunde hjälpa honom att betala en räkning. Så jag gjorde det. Men sen ringde han och började diskutera hur vi ska göra med vårt förhållande? Eeh?!? Jag flyttade för ganska exakt ett år sen. Vad menar du?

Det ena ledde till det andra och vips så stog jag och skrek och var tvärförbannad. Han får mig verkligen arg den mannen. Ordentligt!

Så jag slängde på telefonen tillslut. Och nu har jag dålig energi runt omkring mig.

Det värsta är att han verkar ha glömt bort att vi hade det dåligt i ett par år innan jag drog. Han kommer bara ihåg våra 15-16 första år tillsammans. Hur kan man liksom inte komma ihåg? Och jag är tvärtom. Jag kommer ihåg våra sista två år...

3 kommentarer:

Singelmamman sa...

Du är snäll du som betalar hans räkningar.

Charmhäck sa...

Varför betalar du hans räkningar?

Singel i storstan sa...

Ja, alltså han betalar men jag gör jobbet. Det är alltid jag som har skött det så han går till posten och betalar sina räkningar. Som jag tycker är jävligt oekonomiskt. Men jag vet, jag är snäll. Det beror väl på det dåliga samvetet som jag egentligen inte borde ha...