lördag 31 oktober 2009

London kväll 3

Jag har tyvärr inga bilder att bifoga eftersom tonåringen inte ville ta några foton ikväll. Tyvärr. Jag förstår inte varför exatkt allting är så otroligt pinsamt. Och det var ju hon som ville gå på standup? Alla vet väl att just standup är att man riskerar på att bli påhoppad. Och ikväll var vi "the swedes". Och tonåringen gillade inte läget.

Skit samma!

Jag tillbringade dagen med att shoppa ensam. Men jag klarade det ganska bra. Hittade två klänningar, en kavaj, två skoletter och ett par stövlar. Plus lite till. Däremot fick jag höra att jag ska gå exakt samma runda imorgon och man kan ju undra varför? Om en i ressällskapet inte orkade gå idag kan man ju undra varför andra ska behöva gå en gång till. Eller?!?

Hem. Sminka och göra sig iordning och sen dra till Monkey Business. Rolig standup och rolig pub därefter. Hade värsta efterfesten på G men tonåringen mådde dåligt och vill åka hem, so we did.

Så nu sitter jag här på hotellet och hoppas att morgondagen blir roligare. Men tyvärr måste jag säga att (som tidigare), att åka med tonåringen var kanske inte den roligaste resan jag åkt på... Ni tonårsföräldrar kanske tycker att jag är dum i huvet, men en annan är ganska less på att hela tiden vara den som anpassar sig till dottern. Jag misslyckades fett med att lära andra att hon inte är världens allt. Jag har uppfostrat ett barn som anser sig själv vara universums mittpunkt. Och det är verkligen inte positivt.

Det känns sådär...

2 kommentarer:

MonasUniversum sa...

Men du, det har INGENTING med din uppfostran att göra. Alla tonåringar är fullblodsegoister, det är liksom naturens lag.

Det viktiga är dock att du faktiskt talar om för henne vad du känner. Svinviktigt. Och även om hon inte fattar läget idag, så kommer det en dag när hon gör det.

Singel i storstan sa...

Vad bra att jag faktiskt gör det! :-) Talar om för henne alltså.