tisdag 23 februari 2010

Men! Jag får utbrott snart!

Jag har just tagit min lunchpromenad. Inte för att jag har ätit lunch ännu. Men klockan 12 går jag en vända runt kvarteret. När det är som ljusast på dagen.

Vårvärme in my ass! Det blåser så jävla kallt att jag får ett utbrott! Vad är problemet? Varför kan det inte bara vara några minusgrader? Antingen är det plusgrader och ingen snö. Eller så blir det 20 jävla minusgrader och flera meter snö! Vi bor ju för fan i landet lagom. Kan det inte vara lagom då??? Jag orkar inte längre!!!! Jag äger inga kläder som håller kylan utanför min kropp och jag tänker fan inte köpa nåra jävla friluftskläder heller! För jag är ingen hurtig friluftsmänniska. Jag vill trippa omkring på mina höga klackar som jag inte haft på mig sen mitten av december och jag vill kunna ta en lunchpromenad utan att lår, rumpa, kinder, öron, händer och fötter får köldskador. Och jag vill kunna åka kommunalt utan att behöva stå och vänta i hundra år! Jag har fått nooooooooooooooog!!!!

Andas.

Så.

Nu går jag på lunch.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Hahahaha... fniss... Ursäkta skrattet med du skriver helt underbart... landet lagom... fniss...

Singel i storstan sa...

:-)