söndag 7 februari 2010

Middagstips

Jag håller på och testar massa nya recept. Det är därför det droppar in en del middagstips. Det jag åt idag var lika gott som dagen har varit bra.

Jag stekte shiitakesvamp och fläskfilé. Därefter hade jag i ungefär en halv deciliter balsamvinäger som fick koka in nån minut. Sen hällde jag i 2-3 dl vatten och en skvätt kalvfond och lät puttra kanske 5 minuter. Tillsist hällde jag i grädde och lät allting koka ihop några minuter. Till detta serverade jag haricotverts plandat med parmesanost.

Jävligt gott! Och jävligt enkelt.

5 kommentarer:

MonasUniversum sa...

AMENFYFAN, ALLLLLLA SKRIVER OM MAT NU!

Sluta! Om en vecka får jag börja med puré.

Och det här lät för övrigt jävligt gott!

Singel i storstan sa...

Stackars, stackars Mona! Och jag som testar nya recept nu.

Men jag är väldigt imponerad av ditt val och är övertygad om att du snart är en pingelpingla som trivs med sig själv. Även fast du får stå ut med "matbloggar". Du kan ju laga rätten och köra stavmixer på den. :-)

Ting sa...

Lät skitsmarrigt!
Måste provas!

Unknown sa...

mmmm mums mer recept

Singel i storstan sa...

Ting och C: Prova! Med tanke på snabb- och enkelheten är det en vardagsrätt som är god.