söndag 14 februari 2010

Summering för vecka 2

Nu har det gått två veckor av min viktnedgångsplan. Jag spårade ur lite igår. Det blev restaurangbesök med pyttelite onyttigheter. Och vin. I fredags blev det ju också vin. Bara två glas. Men det är inte ultimat när man ska gå ner i vikt.

Men förutom vin igår och fredags samt lite lite friterat igår så har jag skött mig exemplariskt. Eller. Jag har skött mig i alla fall. Kunde nog ha motionerat lite mer. Men det kommer.

Så.

Under vecka två har jag:
  • Gått ner 1,7 kilo
  • Tränat måndag, onsdag och fredag
  • Morgonpromenerat måndag och tisdag
  • Gått 70.830 steg vilket blir 47,29 km
  • Sovit minst 7 timmar fyra nätter
Det blev inte ett strålande resultat den här veckan heller. Men tillräckligt. Man kan inte vara missnöjd med att ha gått ner 3,2 kilo på två veckor. Det är sömnen och motionen som kan bli bättre.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Bravo! Kör du detta tempo så är dina kilomål inget problem.

Singelmamman sa...

Bra jobbat!
Själv syndar jag hela tiden och går alltså inte heller ner. Men jag får väl snart göra som du, sparka mig själv i baken.

Singel i storstan sa...

C: Jag hoppas det!

Singel: Jag måste ta krafttag. Annars blir det fusk och fusk hela tiden... Det funkar inte för mig.