torsdag 4 februari 2010

Middagsbestyr

Jag har gjort lasagne till middag. Fast utan lasagneplattor dårå. Man kanske ska kalla det squashlasagne.

Hur som helst.

Jag var väldigt försiktig när jag skulle ta ut den. Eftersom jag hatar att spilla i ugnen. För att det torkar fast fort som satan. Och är skitsvårt att få fräscht. Visst. Man kan låta ugnen svalna och sen göra rent den. Men av någon underlig anledning brukar jag glömma bort detta. Och nästa gång när jag ska använda ugnen så är händelsen utraderad. Jag sätter på ugnen och när jag öppnar luckan så ryker det utav bara helvete från nån gammal spilld förkolnad matrest.

Så.

Gissa vad jag har gjort den senaste kvarten?

4 kommentarer:

Singelmamman sa...

Lägg folie i botten på ugnen, bara att ta ut när du spillt. Förlåt, om du spiller...

Singel i storstan sa...

Ska komma ihåg det till nästa gång!

Unknown sa...

squashlasagne måste vart en höjdare... är det bara att byta ut pastaplattorna mot squash eller är det trixigare än så???

Singel i storstan sa...

C: Nä så enkelt är det. Däremot är det bra att salta squashen och låta den ligga på hushållspapper ett tag. Så att den vattnas ur...