söndag 7 februari 2010

Summering för vecka 1

I måndags tog jag tag i mitt viktproblem. Tyvärr blev jag råförkyld mitt i veckan så jag kunde inte träna som jag tänkt. Men förutom motionen så har jag skött mig. Exemplariskt!

Målet är att gå ner 17 kilo. Men det har jag ingen tidsplan för. Det kommer ju en sommar. Och jag tänker inte sitta hemma och peta i mig salladsblad då. Men däremot ska jag gå ner tio pannor till Tonåringens student. Fast inte genom att banta.

Om ett par månader är det vår. Och jag har strypt mitt klädkonto. Tills jag har gått ner fem kilo. Då får jag shoppa! Förhoppningsvis vårkläder. Så om jag känner mig rätt så ska jag ner dit fort som satan. Typ till nästa lön. Helst.

Under vecka 1 har jag:
  • Gått ner 1,5 kilo (igår var det 1,9 med det är idag som räknas)
  • Tränat måndag och fredag
  • Morgonpromenerat måndag, tisdag och lördag
  • Gått 55.852 steg vilket blir ungefär 37 kilometer
  • Sovit minst 7 timmar fem dagar
Det är inte strålande. Men det är helt okej. Och den här veckan som kommer blir det bättre. Jag är taggad nu!

3 kommentarer:

Singelmamman sa...

Säger bara WoW! Låter fantastiskt bra tycker jag.

Unknown sa...

bra tänkt

Singel i storstan sa...

Singel och C: Jag känner att jag är på gång nu.