onsdag 10 februari 2010

Morgonen...

Jag har mina rutiner på vardagsmornar. Och jag gillar att ta det lugnt. Men onsdagar är BodyPumpmorgon. Och jag hinner fan inte att ta det lugnt förrns jag kommer till jobbet.

Klockan 05:30 ringer klockan. Det gör den varje morgon. Men på 30 minuter ska jag hinna göra och äta frukost, klä på mig, få i mig dagens vitaminer, borsta tänderna, packa lunchlåda och mellanmål (resten är packat redan igårkväll) och sen på med vinterjävlaknytstövlar, kappa, låååång halsduk, komma ihåg mobilen och iväg. Oftast får jag springa sista biten till busshållplatsen.

Efter passet är det hysteri vid duscharna. Och efter det står alla på rad vid sminkspegeln. För att få plats måste man vara übersnabb. Eller så går det lika bra att göra allt i lagom takt. Och det gör jag. Men jag blir stressad ändå. På alla hönor som springer omkring och är stressade.

Alltså, jag duschar, tvättar håret, torkar kroppen, smörjer in kroppen, smörjer in ansiktet, sminkar, fixar håret och klär på mig på ca 50 minuter. Då har jag varit ensam åtminstone 20 minuter. Är jag verkligen så jävla långsam?

Tror jag skulle få magsår om jag skulle vara klar på en halvtimme...

2 kommentarer:

Singelmamman sa...

Jag har ingen aning om ifall du är snabb eller långsam. Jag vet bara att det tar lika lång tid för mig, och då smörjer jag inte ens in mig. Så jag är nog långsam.

Singel i storstan sa...

Skönt att jag inte är insamm i alla fall! :-)