måndag 22 februari 2010

Instruktören från Helvetet

Jag har varit medlem på gymet jag tränar i drygt ett år nu. Och jag har ju tränat tillräckligt mycket för att känna igen alla som jobbar där. Det är tillochmed så att dom känner igen mig.

Hur som helst.

Det finns en instruktör/personlig tränare som jag är livrädd för. Han ser ut att vara en sån där person som sätter en yxa i handen på en och kräver att man ska hugga ner ett träd på typ en minut. Så jag har undvikit hans klasser. Mest för att hans klasser är grovhuggarklasser. Men också för att han ser livsfarlig ut. Alltså träningsmässigt.

Idag kom jag ner och skulle köra ett Corepass på lunchen. En liten halvtimme sisådär. Eftersom passet skulle vara så kort så sprang jag en kvart på löpbandet också. Så att jag skulle känna nånting liksom. Jag var inte så kaxig när jag såg vem som skulle leda passet. Och jag kan säga att alla mina farhågor besannades. Han är inte klok!

Om jag kan så mycket som att blinka imorgon utan att ha träningsvärk ska jag gå på hans crossfit-pass på torsdag. Men det kommer aldrig hända!

Inga kommentarer: