onsdag 10 februari 2010

Om att hamna på tunnelbanespåret

Igår när Tonåringen och jag var på stan så var det ett stort pådrag vid T-centralen med polisbilar och ambulanser. Idag fick jag höra att det var en kille som hade tappat sin mobil på spåret och därför hoppat efter för att ta upp den. Han försökte att ta sig upp på perrongen men lyckades inte. Människor runt omkring försökte hjälpa honom men lyckades inte.

Jag kan inte förstå hur folk misslyckades med att rädda honom? Två-tre normalbyggda män måste ju lätt kunnat dragit upp honom. Eller?

Tydligen var det en halvbuse som var känd i väktar- och poliskretsar. Men det betyder väl inte att man gör ett halvhjärtat försök till att hjälpa en annan människa i nöd? Nu vet inte jag hela historien, jag var inte där. Men jag skulle gärna vilja veta varför han inte kom upp på perrongen...

2 kommentarer:

Suzan sa...

Jag var också där o undrar samma sak.. hur kan man INTE få upp ngn från spåret!?

Singel i storstan sa...

Nä, jag förstår inte... Vill verkligen veta.