torsdag 11 februari 2010

Dagens middagstips

Det blev till att komma hem sent idag. Bara för att jag lackade ur på bussar som aldrig dök upp. Så jag gick hem. I kylan.

Därför ville jag laga en snabblagad middag. Och eftersom Mona bara får äta soppa just nu och tycker att jag är taskig som "matbloggar" så tänkte jag sympatiäta soppa idag.

På max en kvart från man kliver in i köket är det klart. Man hackar lök och fräser. Sen har man i passerade tomater, peppar, grönsaksbuljongtärningar (eller såna där geggbuljongsgrejer), grädde, vatten och peppar. Koka ihop ett par minuter och... KLART!

Och såååå gott!

5 kommentarer:

Unknown sa...

mmm testade direkt verkligen delikat

Singelmamman sa...

Det ska jag testa i helgen, låter kanon.

Singel i storstan sa...

Singel: Det kanske inte är någon helgmiddag. Men snabblagat, GI-vänligt och gott är det.

MonasUniversum sa...

Haha, och vet du vad jag ska äta?

POTATISMOS! Jag orkar inte vänta till på söndag. Och herregud så jag ska njuta!

Singel i storstan sa...

Mona: Härligt! Häll i lite av Kockens moskrydda. Den är underbar. Det måste vara Kockens.