söndag 9 november 2008

Det här med film

Jag har velat se "Låt den rätte komma in" i ungefär en månad nu. Den har fått urbra kritik och trailern är bra. Ikväll har jag sett filmen... FETT dålig om man frågar mig!!! Bland annat har jag hört att man ska känna igen sig om man är uppvuxen på 80-talet vilket jag är. Jag var tolv år 1980 och huvudrollsinnehavaren är tolv 1981. Jag tycker mer att det ser ut som att han var tolv 1971 eller nåt.

Skolan, lägenheten och sittvagnen på SJ-tåget har en äldre miljö än vad jag hade när jag växte upp. Antingen var min miljö hypermodern eller så har det missats rejält! Ändå så får filmen så extremt bra kritik. Just för fotot och likheten med början på 80-talet. Handlingen är väl okej men det ska föreställa nån typ av skräckfilm och det är det sista det här är!

Jag tycker att handlingen sög, ingen spänning infann sig, jag började gäspa redan efter en halvtimme och var sur när filmen var slut. Det enda som egentligen var bra var väl skådespelarinsatserna. Kåre Hedebrant och Lina Leandersson spelar Oskar och Eli mycket bra trots deras låga ålder. Det måste vara därför denna film är nominerad världen över. Men vem är jag att kritisera film? Man ska väl ha nån sorts utbildning då, vad man egentligen tycker spelar ingen roll.

Låt den rätte komma in får 1 vampyr av 5 möjliga.

Inga kommentarer: