måndag 10 november 2008

Jävla badkar!

Jag har haft problem med badkaret sen jag flyttade in. Det är ett jacuzzibad och man kan välja hur man vill tappa upp vatten med en skruvgrej, typ dusch, kran och från alla möjliga håll. Skruvgrejen har varit jättetrög så jag har haft på duschläget hela tiden även när jag tappar upp vatten för ett bad. För varje gång jag duschat eller badat har nånting bakom badkaret börja läcka mer och mer så de senaste dagarna har hela badrumsgolvet varit översvämmat när jag klivit upp. Dessutom har trycket till duschen blivit sämre och sämre.

Idag fick jag spel när jag inte ens har fyllt en fjärdedel av badkaret och vattnet börjar rinna ut i hallen. Jag tog i allt vad jag orkar för att ens kunna flytta på badkaret så att man kan se hur det ser ut där bakom... Förutom att det var skitäckligt så hittar jag slangen till duschen som är kopplad med nån typ av grenkoppling. Förmodligen så att vattnet går åt rätt håll när man skruvar på skruvgrejen. I jälva grenkopplingen är det hål och vattnet rinner rakt ut. Jacuzzi är ju även elektriska så det såg ju inte helt riskfritt ut. Och när jag försöker titta på hålet så lossnar hela duschslangen så nu har jag ingen dusch!!! Och inga pengar till en rörmokare heller!

Jag skickade ett mess till Helen som är gift med en röris och frågade om han möjligtvis kan hjälpa hennes bästa vän i nöd men jag har inte fått nåt svar. Jag har som tur är en handdusch kopplad till handfatet och slangen är tillräckligt lång så jag kan ha den i badkaret men det är lite halvjobbigt ändå! Jag fattar inte varför man skaffar ett jacuzzi?!? Visst det är jättemysigt en gång i månaden ungefär, men jag duschar varje morgon och badar varje kväll!!! JAG BEHÖVER EN FUNGERANDE DUSCH!!!!

Inga kommentarer: