måndag 24 november 2008

Snökaos och bombhot

Det tog ungefär en timme för mig att ta mig hem från jobbet idag. Snön yrde som den har gjort i närmare ett dygn nu så jag kände inte för att gå till Odenplan. Vänta, vänta och vänta på bussen fick jag göra. Tillslut kom den och när jag kom fram Odenplan så gick precis fyrans buss så jag tog tunnelbanan som kom på en gång.

När jag kom fram till ettans busshållspla på Fridhemsplan stod två tomma bussar med varningsblinkers på vilket fick mig att ana oråd. Den ena busschauffören klev ut och sa att alla bussar var inställda pga ett bombhot i city?!?! Vad hjälper det att stänga av trafiken mellan Fridhemsplan och Essingeöarna undrar jag då?

Gick bort till fyrans buss där det också stod två tomma bussar med varningsblinkerspå och frågade en värd om fyran också var inställd? Han svarade att så inte var fallet utan att bussarna har suttit fast i trafiken och de som ska köra bussarna sitter fast någon annanstans. Just precis då glider 1:an förbi trots att det är fel färdväg så jag springer tillbaka till min busshållsplats och får åka med... Detta var tio-femton minuter efter att busschauffören sagt att alla bussar är inställda!!!

Hur vore det om SL gick ut med rätt information till sina chaufförer så att vi resenärer som kanske tog taxi eller promenerade i snökaoset kunde fått veta att om vi väntar en liten stund så kommer två bussar på raken..?

Inga kommentarer: