söndag 30 november 2008

IKEA

Jag tog mig äntligen till IKEA och det var inte alls så jobbigt att ta sig dit som jag hade fruktat, 45 minuter från dörr till dörr är inget att gnälla om. Men nåt man kan gnälla om är hur IKEA är uppbyggt. Alltså inte själva byggnaden utan tänket för hur man ska hitta saker och ting.

Man skulle ju kunna tycka att där utställningsköken är, där borde köksattrialjer vara och där sängarna är borde täcken, kuddar, sängkläder vara. ICKE! Plan 3, 2 och 1 är bara ett jävla virrvarr med utställningar och en del andra saker. Dessa saker hittar man även bland allt annat på gatuplanet. Hade jag vetat det så hade jag kunna gått direkt dit. Inte åka upp med direktrulltrappan högst upp, gå varv efter varv och leta, leta och leta! Jag torskade säkert en timme på detta! Och jag kan informera IKEA om att jag inte köpte en enda grej extra bara för att dom gjort så. Snarare färre saker än jag hade tänkt...

Fick i alla fall det viktigaste inhandlat och nu lär det ta ett lååååångt tag innan jag besöker skiten igen. Men självbetjäningskassorna får ett stort PLUS av mig. Kön var obefintlig medan de andra ringlade sig långa och varje kassaplats hade två kassor! Mycket bra.

Inga kommentarer: