onsdag 12 november 2008

Ekonomi

Om jag ska bo själv måste jag gå på en ekonomikurs! Jag kan meddela att onsdagen den 12 november hade jag exakt 652 kronor på kontot! Och sen jag var och handlade mat för resten av veckan (handlade jääävligt snålt) så har summan sjunkit med 215 kronor. HUR ska jag klara mig? En fjärdegluttare kan räkna ut att om man röker för 50 kronor om dan och det är 13 dar kvar till lön så är bara det 650 spänn! Om man sen lägger till ett Treo- och nässprejsmissbruk så tillkommer åtminstone en hundring till. Därefter tillkommer maten på god tredjeplats.

Jag har havregryn och lingonsylt som räcker så frukosten är kirrad. Jag har nog mat så jag klarar mig 7 dagar framåt inklusive matlådor på arbetsdagar... Men sen? Jag skulle behöva hitta en femhundring! Då skulle resten av månaden vara räddad.

Nästa lön ska jag räkna ut hur mycket jag får göra av med i veckan och sen leva därefter! Min söndagskväll som kostade nästan en tusing var väl inte det brightaste jag gjort. Nä. Ska jag gå ut ska jag nog lämna kortet hemma och ta med mig kontanter. Då kan jag också bestämma hur mycket jag får göra av med innan jag går in i dimman och blir frikostig och en miss bigspender. Det är såna här dagar jag får ångra det bittert.

Inga kommentarer: