lördag 26 december 2009

Dan efter dan efter dopparedan

Jaha! Då är julen snart slut. En dag kvar och sen ska man stressa ihjäl sig för att hitta någonstans att fira nyår. Jag vet inte jag. Jag tycker nyår är överskattat. Helst sen jag blev singel.

Under tiden jag och exet var ett par var nyårsafton en självklar festdag hos oss. Alla räknade med att vi skulle ha fest. Och det blev alltid lyckat. Men nu? Det är inte lika naturligt att jag ska ha fest i min lilla tvåa.

Förra året dissade jag nyårsafton totalt. Jag var ute och festade dagen innan och var bakis. Men vid tolvslaget tyckte jag skitsynd om mig själv och tjurade som ett barn. Så det vill jag inte heller utsätta mig för...

Och krogen? Nää! Det är jag fan för gammal för...

Men först ska jag på släktmiddag. Kan bli trevligt. Eftersom jag inte har någon kontakt med mina föräldrar så är mina fastrar och farbröder den enda släkt jag har. Så dom är jag rädd om. Så nu ska jag göra mig julfin. Den första och sista gången i år...

Inga kommentarer: