onsdag 23 december 2009

Dan före dopparedan

Jag ska ju inte fira jul i år. Jag ska ligga i sängen i fosterställning...

Nä.

Det är helt självvalt. Har ingen lust att fira jul med exet och hans familj som jag har gjort de senaste 20 åren. Och mina föräldrar har jag ingen kontakt med. Jag skulle säkert få fira jul tillsammans med min faster, hennes familj och farmor om jag frågade. Men jag har ingen lust med det heller.

Fast tonåringen kommer idag! Och vi ska grilla skinka. Och laga egen senap. Göra knäck står också på schemat. Plus paketinslagning. Och lite annat. Med julmusik i bakgrunden.

Imorgon äter vi julgröt till frukost och öppnar paket. Och har en mysig julaftonsmorgon hoppas jag...

Så julen infinner sig nog på Lilla Essingen också. På ett lugnt och avslappnat sätt.

10 kommentarer:

Singelmamman sa...

Låter i mina öron som en perfekt jul! Kram på dig!

MonasUniversum sa...

..och då hoppas jag att du har varit nere inne i butiken och sett till att de har reggat dig. OCH att du då säger att jag har lovat dig gratis medlemskap. I morgon jobbar Nattis, den ena butikschefen. Säg till henne att om hon måste, så får hon ringa hem till mig och dubbelkolla.De stänger 15.00.

Och du, God Jul önskar jag dig ändå! Jag är så glad att du följer mig.

MonasUniversum sa...

Nu har jag mailat Nattis och sagt att du kommer in i morgon. Så se nu till att du GÖR det också!

Singel i storstan sa...

Men!!! Butiken ligger vid jobbet! Jag hade inte tänkt att åka dit imorgon... Trots att jag nog gärna hade kollat film imorgon.

Ting sa...

Lilla Essingen.
:O)
Där har jag bott.
Och jobbat.

MonasUniversum sa...

Ameh! Ett hett tips är att du i alla fall åker dit. Hett.

MonasUniversum sa...

Jeanette, for real, sätt på dig kläderna och dra dit nu!

Singel i storstan sa...

Singel: Julkram till dig också!

Ting: Var?!? Och när?

Mona: Nu är du lite halvjobbig! Men okej, jag åker dit om en stund. Hoppas för din skull att ni tar kort.

Singel i storstan sa...

FAN! Jag hinner inte! :-(

Ting sa...

Jag bodde på Disponentgatan och jobbade på Hulvéns.
Jag har jobbat där alla mina sommarlov plus helger under hela min tonårstid och fram tills jag fick barn 1995.
Jag bodde där 93-95.