måndag 7 december 2009

Om att vara självmordsbenägen

Jag gillar ju att sova. Framför allt på helgerna. Mest för att jag oftast inte sover mer än sex timmar per natt på vardagar. Och det är alldeles för lite för mig. Jag trivs bäst med cirka nio timmars sömn. Därför sover jag igen mina 10-15 timmar på helgen. Om jag har tid. Och det har jag oftast.

Problemet med detta är att jag oftast har legat och sovit länge på söndan. Och då blir det ju lite fel när man ska vända tillbaka dygnet på kvällen sen så att man får sina sex timmars sömn. Så i natt blev det bara tre timmar...

Om jag sover så få timmar så blir jag lite väck. Jag går som i ett rus hela dagen. Och när jag kommer hem så är jag dödstrött.

Jag har en liten egenhet när jag är trött (och inte tycker att det är sängdags) och när jag är sjuk. Jag badar. Tycker om att bli varm. Men det kanske inte är så smart när man har ett jacuzzibadkar för två personer som är typ en meter djupt. Inte om man somnar. Det finns nog en risk att man drunknar då...

Men jag är alive! Trots en liten nap i badkaret.

Inga kommentarer: