måndag 28 december 2009

Året som gått, januari

2009 började i ensamhetens tecken. Det var förvisso självvalt. Men vid tolvslaget satte jag på mig offerkoftan och tyckte extremt synd om mig själv. Pinsamt så här efteråt. Men så var det i alla fall.

Efter att ha tyckt synd om mig själv skrev jag en lista för 2009:

Jag hoppas att jag fått en löneökning på minst 750 kronor CHECK
Jag ska ta alla chanser till utbildning via jobbet CHECK
Jag ska kämpa för att kunna köpa en jul- och/eller nyårsklänning i storlek 38 NOT CHECK
Jag ska kosta på mig att skaffa en personlig tränare under våren CHECK
Jag önskar att jag finner kärleken som är äkta och som jag vårdar ömt NOT CHECK
Jag älskar mig själv så pass att jag kan se mig i spegeln naken utan att bli grinfärdig NÄSTAN CHECK
Jag har ett rikt och socialt liv som inte bara innebär sport och alkohol EEH LITE CHECK

Förutom storsamlingen i hockey (som det alltid är i januari) så höll jag mig lugn första månaden på året. Jag träffade även min personliga tränare för att känna om kemin stämde. Mitt mål för året var hälsa.

Inga kommentarer: