tisdag 29 december 2009

Året som gått, juni

Under årets sjätte månad tänkte jag inte så mycket på hälsan längre. Jo. Jag tränade och så. Men det blev ganska mycket fest också. Så jag sa till min PT att vi skulle ta tag i kosten efter sommaren eftersom det var många picknickar och uteserveringar vid den här tiden på året.

Jag var på Huvudstafältet och kollade Sverigematchen mot Danmark. Sverige förlorade. Men jag hade kul ändå. Kvällen avslutades med efterfest på Fridhemsplan där jag hälsade på värden som jag aldrig träffat, spelade samma Youtube-låt flera gånger och sen gick och la mig i värdens säng. Men han verkade inte grinig för det.
Jag var utanför Åkersberga och firade en av mitt livs roligaste midsomrar. Varför den var så rolig? Jo, därför att den var välplanerad med tipspromenad och lekar. Koncentrationen låg inte på supandet utan att umgås. Dessutom var gänget jag firade med ett roligt gäng... Värden från efterfesten var också där. Inte ett dugg sur. :-)
Jag han också med att picknicka på Skinnarviksberget. Med några av de jag firade midsommar med. Det kanske inte är den renaste picknickplatsen i stan. Men jävlar vilken utsikt! Värden från efterfesten var också med... Fortfarande inte grinig.
Jag hann också med en kryssning med Cinderella. Det var jag, min arbetskamrat Sivan, hennes kusin och en kompis till kusinen. Jag hade inte åkt på kryssning på kanske tio år före denna resa. Men jag hade skitkul! Och dom andra hade nog skitkul åt mig också... Efterfestvärden var inte med.

Men det var däremot någon annan...

Så här ett halvår senare kan man säga att jag hade en bra månad. Jag köpte även en Airconditioner för att kunna sova på nätterna...

Inga kommentarer: