fredag 25 december 2009

Om att hyra film

Jag har hyrt film! Eftersom jag inte varit den laglydigaste människan i världen så kan jag tala om att det är minst fem år sedan sist. Minst. Det är nästan så att jag inte har hyrt DVD utan VHS. Nästan.

Så jag irrade runt bland hyllorna och hittade ganska snart tre filmer. Det är enkelt att hyra film när man är ensam. När man ska kolla film med exet eller framförallt tonåringen tar det hur lång tid som helst att bestämma sig.

Att det var länge sen jag kollade på hyrd film märkte jag när jag skulle sätta på första rullen. DVD'n var varken inkopplad i surroundsystemet eller teven. Och batterierna var slut i fjärrkontrollen. Men såhär en halvtimme senare funkar allt.

Så nu sitter jag redo med en äppelvodkadrink (vodkan fick jag av gulliga Sivan i julklapp) och knäck. Undrar hur den blandningen smakar?

God fortsättning på er!

5 kommentarer:

MonasUniversum sa...

MEN VA FAN, DET VAR JU IGÅÅÅÅÅR DU SKULLE DIT! Idag jobbade väl inte Nattis, eller? Bajs på dig för att du inte kom igår!

Singel i storstan sa...

Jag förstår att jag missade nåt igår men jag ville inte avbryta myset med tonåringen innan hon skulle sticka.

Och idag var jag på videon här nere på Lilla Essingen. Man vet inte riktigt vad affärerna har för öppettider den här tiden på året...

Tack i alla fall för att du ansträngde dig snälla Mona. :-)

MonasUniversum sa...

Min julklapp till dig var att för dagen hyra så mkt film du ville samt att ta så mycket lösgodis du orkade. Gratis.

Men jag förstår, barn ska alltid komma i första hand!

God fortsättning. Ikväll blir det salladsblad här hemma. I alla fall för en i familjen.

MonasUniversum sa...

(....och våra filmer har man alltid i 7 dagar...)

Singel i storstan sa...

Tack Mona! Det är tanken som räknas! :-) Tur att jag inte åkte dit, för då hade jag också fått ätit salladsblad idag!