torsdag 31 december 2009

Året som gått, november

Årets näst sista månad började strålande! Fick frukost på sängen av tonåringen eftersom jag fyllde år. På dagen shoppade vi loss ordentligt eftersom vi skulle åka hem dagen efter. Och på kvällen gick vi ut och åt. Efter maten släcktes restaurangen ner helt och jag trodde det var strömavbrott. Men det var tonåringen som fixat tiramisou (eller hur det stavas) och en full restaurang som sjöng Happy Birthday...
Efter fem nätter i London var det dags att åka hem. Trodde vi. För vi missade incheckningen som var 45 innan avgång. Det värsta var att jag stod vid incheckningsmaskinen 16:55 och planet skulle lyfta 17:40. Istället för att betala ca 14.000 kronor för att åka med nästa plan stannade vi ett dygn till och betalade bara sextusen. Plus hotell och mat. Så det blev några öl till...
Men tillslut kom vi iallafall hem!

Djurgården lyckades att hålla sig kvar i Allsvenskan. Känslan som kom när det var klart var nästan bättre än alla de gånger jag varit med när de vunnit guld. Jag har ju varit med några gånger om jag räknar både fotboll och hockey...

Jag gjorde ett halvt försök med att komma igång med träningen igen. Men det gick inte så bra. Jag var nere och ständigt trött. Trots att jag nyss haft semester.

Så förutom en bra start var november inte den bästa månaden det här året. Och den var ju så otroligt mörk! Hörde nåt om 14 soltimmar...

Inga kommentarer: