torsdag 17 december 2009

Pinsamt!

Hur länge har vi haft vinter i Sverige? Längre än SL har funnits va? Varför är massor av busslinjer inställda just nu egentligen? För att det har snöat?!?

Jag brukar ta tvåans buss från Odenplan när jag ska till jobbet. Men idag trafikerade den inte Odenplan. För att den inte kom upp för Odengatan!!! Det är ju inte så att Odengatan är världens brantaste gata precis... Ärligt så fattar jag ingenting!

Jag bodde uppe i Östersund hela grundskolan. Jag har inget minne av att hela stan stannade upp bara för att det snöade. Har Norrland bättre bussar eller?

Nu ska jag ta mig hemåt. På nåt sätt känns det som att det kommer att bli en promenad hem...

2 kommentarer:

Singelmamman sa...

Eller hur. Hur svårt kan det vara?

Singel i storstan sa...

Ungefär som att jag skulle kissa på mig varje gång jag blev kissnödig...