tisdag 29 december 2009

Året som gått, maj

När jag kommit hem från London och varit hemma i några dagar ändrade min "pojkvän" sig. Han blev mindre kärleksfull för varje vecka som gick och började tjafsa om småsaker. Och dra igång bråk. Som tur var så har jag erfarenhet från kontrollerande pojkvänner så jag avslutade förhållandet ganska smärtfritt.

Men han hade gett mig en stor gåva som jag är tacksam över. Han gav mig min självkänsla som jag saknat i många år. Han fick mig att tycka om mig själv. Så i mitten på maj någon gång så började jag må oförskämt bra! Trots att jag nu var singel igen. Eller. Tack vare att jag var singel igen.

Istället började jag umgås med nya kompisar lite försiktigt. Och suget på att ha en kille bleknade bort och byttes ut av ett socialt liv istället.

Och träning såklart! Jag sprang även Vårruset.

2 kommentarer:

Singelmamman sa...

Himla kul att få ta del av! Lära känna dig "igen". Själv är jag hopplös på summeringar. Så det blir nog ingen.

Singel i storstan sa...

Det är ganska kul att summera året faktiskt. I alla fall om det varit ett bra år. Och det har det! :-)