torsdag 3 december 2009

Datorsäkerhet

Jag har haft ett gäng datorer genom åren. Och jag har aldrig haft en man som varit dataexpert. Den biten har liksom överlåtits på mig. Så jag har läst spaltmeter efter spaltmeter i olika forum och tidningar för att lära mig det jag kan om datorer. Ibland har jag även frågat de jag känner som är dataexperter. Men jag har aldrig fått praktisk hjälp. Jag har fått lära mig själv.

Så jag har installerat hårddiskar i stationära datorer, installerat CD- och DVD-läsare, pluggat in alla möjliga grejer till datorerna... Jag har bränt DVD-filmer, musikskivor, fixat codecs hit och codecs dit, lärt mig olika filtyper och massa annat.

Men det jag gjort mest är att ominstallerat Windows eftersom jag fått virus och skit. Därför har jag under åren även lärt mig att skaffa ordentliga brandväggar, virusskydd och annat som upptäcker skadliga saker till min mest älskade ägodel; datorn. Och många timmar har det blivit som jag lagt ner på min älskling. Eller mina älsklingar ska man kanske säga. Jag är inte den trogna typen när det kommer till datorerna. Dom är inte trogna mig heller för den delen.

Och jag är så förbannat jävla trött på det. Att hålla på med tråkiga jävla installationer alltså. I natt klockan 00:00 sa min provperiod av Norton som jag fick i samband med inköpet av min nya dator upp sig.

Men hallå! Prick klockan 00 liksom.

Eftersom jag skulle sova så orkade jag inte. Stängde av skiten. Och började när jag vaknade istället.

Nu är jag klar!

Klockan är efter 18!!!

Har jag sagt att min nästa kärlek ska va bra på matlagning och datorer?

Inga kommentarer: