onsdag 23 december 2009

Om människor med gott hjärta

Jag har en arbetskollega som jag har kommit ganska nära under det dryga året som myndigheten som jag jobbar på har funnits.

Hon och jag är väldigt olika. Men nånstans i olikheten har vi funnit varandra och hittat likheter.

Hon är som mig en väldigt känslofylld människa. Men hon har ett hjärta av guld. Hon bryr sig om allt och alla på alla möjliga sätt. Men ibland verkar inte alla se godheten i hennes handlande.

Det bästa med henne är att hon alltid får mig att skratta. Det är nästan den bästa gåva man kan ha enligt mig.

Hon har även gett mig en julklapp. Som kluckar! Men jag ska inte öppna den förrän imorgon. Tyvärr har inte jag köpt någon till henne. Inte för att jag inte vill, men min ekonomi är inte den bästa efter Londonresan.

Så tills ekonomin är bättre så skriver jag detta inlägg som en påminnelse till alla (och framförallt mig) om att det nästan alltid finns människor i närheten som har ett gott hjärta. Människor som man ibland tar för givet. Som kanske inte får den uppskattning som dom förtjänar.

Tack Sivan för att du finns! Du lyser upp mina arbetsdagar. Även mina lediga dagar med dina sms och telefonsamtal. Glöm aldrig bort att du är en människa med ett stort hjärta! Det största hjärtat som jag känner till.

Inga kommentarer: