söndag 31 oktober 2010

Vuxenkväll

Mitt liv pendlar mellan att vara tonåring till att vara pensionär. Förra söndagen var jag typ 25 när jag var på fotbollen. Att dricka dagen innan en arbetsdag är inte riktigt kompatibelt med min nuvarande ålder. Som tur var så trodde även kroppen att jag var 25 eftersom jag faktiskt mådde helt okej på måndagen.

Måndag, tisdag och onsdag var jag nog i femtioårsåldern. Trött som fan. Och så köpte jag en julklapp. I oktober liksom.

I torsdags var jag runt 30. Käkade på lokala puben och drack ett par öl. Lite vuxet, men ändå lite ungdomligt sådär.

Fredag var katastrof! Då var jag max 18. Träffade gamla kompisen som jag bodde med när jag var i 20-årsåldern. Och blev skitfull. Hon också.

Men ikväll har jag varit 41. Middag med ett par tjejkompisar. Ganska nya bekantskaper men ändå känns det som att vi känt varann länge. Därefter var det musikunderhållning med Peter Barlach och Frans Haraldsen på Boulevardteatern. Gå och se dom om du får chansen, dom är bra. Sen åkte jag hem till Tonåringen.

Nu är jag redo att fylla fyrtiotvå...

3 kommentarer:

Suzan sa...

GRATTIS!!!!

Sus sa...

Fyller du idag?!

Singel i storstan sa...

Suzan: Du är lite tidig. :-)

Sus: Nä, imorgon.