söndag 31 oktober 2010

Jag är ingen ryggsäcksmänniska

Jag börjar mitt nya liv imorgon. För hundraelfte gången. Men bättre att börja om än bara ge upp. Så jag håller på att planerar här.

Till att börja med motionsmässigt så ska jag gå till jobbet. Och duscha där. Och sminka mig. Vilket betyder att jag behöver typ en resväska. Och en sån är det ju inte så lätt att promenera med. Därför ska jag pressa ner allt i en ryggsäck.

Att gå med en ryggsäck med träningskläder vid sextiden på morgonen är helt okej. Men att sen ta sig hem med högklackat och typ klänning med en ryggsäck ser väl inte lika okej ut. Jag tror på allvar att jag aldrig använt ryggsäck. Förutom de två gånger jag har vandrat i fjällen.

Men om man ska bli fin får man helt enkelt lida pin.

2 kommentarer:

Singelmamman sa...

Köp en annan sorts träningsväska, med axelrem. Funkar bättre tycker jag som inte heller är ngn ryggsäcksmänniska.

Singel i storstan sa...

Jag ska göra det. Men den måste vara tillräckligt stor. Den jag har får inte plats med både stövlar och sminkväska. Och massa annat.