tisdag 5 oktober 2010

Fast när jag räknar efter...

...och läser det finstilta så var GI-boxen inte så bra. Man får lunch och middag måndag till torsdag. Och fredag lunch. Sen får man handla helgmaten själv.

När man räknar ut vad en fryslåda kostar per portion så visade det sig att den kostar 77 kronor. För en FRYSLÅDA!

Affärsidén var strålande! Dom hade fått mig som kund direkt. Men vad är det som kostar så förbannat mycket? Ska jag betala 77 kronor per portion vill jag ha den utkörd varje dag. Och i färsk form.

4 kommentarer:

Ett stenkast från Fyndet sa...

Ja men visst var det sk-t!!! Jag blev först jättetänd på idén, sen visade den sig vara mindre bra. Tyvärr... Eller, idén är ju fortf bra, men priset inte riktigt i paritet med vad jag är intresserad att betala.

Singel i storstan sa...

Nä, inte för en fryslåda... Jag läste mejlet på jobbet samtidigt som jag gjorde andra saker så jag läste ju inte så noggrant då.

Anonym sa...

Köp Dafgårds GI-lådor på vanliga butiken istället. 29 kr/st.

Singel i storstan sa...

Nu blir jag nästan sur när jag kollar upp Dafgårds GI-lådor (som jag aldrig har sett). Dafgårds rätter är exakt samma som GI-boxen, fast till ett betydligt billigare pris.

29 kr vs. 77...

Tack anonym.