söndag 27 september 2009

Fem minuter

Jag har städat idag. Skurat kylskåpet till och med. Så då förstår man att jag har städat grundligt. Kan man tycka. Man borde i alla fall märka att det doftar nystädat och förstå att man kanske inte borde börja med att drälla.

Men det gör inte alla. Vissa kommer hem och stökar till på fem minuter. Hur hinner man liksom? Att lägga detta i diskmaskinen verkar onödigt. Och dra en repa med trasan när man gjort sina mackor.

Jag förstår inte hur vissa människor fungerar helt enkelt. Undrar om jag ska köra en vecka utan att plocka undan efter mig? På allvar!

3 kommentarer:

MonasUniversum sa...

Jag SÄGER ju det: bli flata istället. Ska fan konvertera. Jag HATAR när maken lägger smörkniven så där. Varenda jävla dag, 365 dagar om året!

HUR svårt kan det vara liksom!

Singelmamman sa...

Släng ut honom, direkt. Varför gå och irritera dig, gör ngt åt det. Du är ju en klok kvinna.

Singel i storstan sa...

Han åker snart iväg utomlands. Typ inom en månad. Vet inte exakt datum. Så jag står nog ut.

Men jag förstår mig inte på hur hjärnan fungerar när man inte plockar upp efter sig. Det är för mig en typ av utvecklingsstörning.

Och Mona, har du inte lyckats få ur honom en så otroligt irriterande olat? På så många år?