söndag 20 september 2009

Ingen vägning

Jag kommer inte väga mig på tisdag. Trist! För jag åker bort imorgon. Konferensen som jag håller i går ju av stapeln på tisdag. Skönt det. Då kanske jag kan stressa av lite. När jag kommer hem.

Men jag har mätt mig istället. Det har ju gått fyra veckor nu. Och eftersom jag inte ser något resultat i viktminskning utan enbart träningsresultat så tänkte jag se om det har hänt nåt.

Jag kan berätta att mina tuttar har minskat med 3 centimeter. Och ingen är gladare än jag! Skulle lätt ta en B-kupa om jag fick gå ner mina 17 kilo. Sen om jag hissar upp dom ett par hack är en annan sak. Men större kommer jag aldrig göra dom. Är så trött på stirrande karlar!

Under brösten har jag minskat 5 centimeter. Men det har jag nästan märkt. Fettet på ryggen är nästan borta. I alla fall på den nivån. Fiskgälarna är tyvärr kvar. Men jag tror dom har minskat en aning.

Så kommer jag ner till midjan och konstaterar att även den har minskat med fem centimeter! Inte illa om man frågar mig. Helst eftersom jag inte märkt nånting i den regionen.

Men däremot har jag bara minskat 2+3 cm på höfter och över rumpan och det är nog där jag helst vill minska i omfång. Men jag tänker inte ge upp bara för det. Det tog inte fyra veckor att öka i storlekar. Så jag får väl vara nöjd trots allt.

1 kommentar:

Singelmamman sa...

Absolut! Att du ska vara nöjd alltså. *klappar händerna så jag överröstar byggjobbarna utanför fönstret*