torsdag 10 september 2009

Lyxfällan

Herregud! Ibland blir jag faktiskt chockad. Inte ofta. Men någon gång då och då blir jag så förvånad att jag bara sitter och gapar.

En 46-årig kvinna är med i Lyxfällan. Hon är singel. Hon verkar aldrig haft ett långt förhållande. Det enda hon vill är att träffa en man. Och det är väl inte konstigt om man levt ensam i hela sitt vuxna liv. Så hon fyller sitt liv med saker. Prydnadssaker.

Hon bor bara tillfälligt i sin lilla etta på 27 kvadrat. 20 år har hon bott där. Men hon har fyra fulla källarförråd med så mycket grejer att man inte tror att det är sant. För hon ska ju flytta till hus. När hon träffar en man.

För i helvete! Nog för att hennes ekonomi håller på att gå under. Men det är väl inte Lyxfällan hon ska vara med i? Hon måste ju få hjälp stackarn! Hon har liksom ingen koll på nånting! Jag mår verkligen dåligt när jag ser sånt här.

2 kommentarer:

MonasUniversum sa...

Jag satt och gapade jag också. Vad sägs om Ensam Mamma Söker, eller nä, hon hade inga barn. Jamen då kan de skapa en ny serie: Ensam Singel Söker.

Förresten, på måndag måste du se på tv: rika svenska kärringar i USA. Jag kommer sitta som klistrad, tro mig!

Singel i storstan sa...

Jag tyckte så synd om henne. Hon var ju liksom inte närvarande!

Ska försöka komma ihåg att se på måndag. Tittar ju så sällan på teve att jag glömmer bort det jag vill se. Förutom Idol dårå.

Och nu kom jag på att det är fotboll på måndag. Så jag kommer definitivt att missa. :-(