torsdag 24 september 2009

Inneboende

Jag har just nu en inneboende i min lägenhet. En gammal killkompis. Sen typ 20 år tillbaka. Han är typen som inte har varit sambo speciellt mycket i sitt liv. Och det märks. Så mycket att jag börjar bli irriterad. Och jag har ingen lust att gå och reta upp mig på dagarna. Men jag börjar göra det nu.

Han är borta torsdag-måndag eftersom han jobbar runt om i Sverige på helgerna. Så han är bara hemma 2-4 dagar i veckan. Under dessa dagar hinner han att stöka till rätt bra. Och eftersom jag är åt det pedanta hållet går jag och plockar efter honom som en dåre.

När jag åkte bort i måndags var här städat och fint. När jag kom hem igår var hela köket belamrat med stekpanna, kastruller och disk. Trots att jag har diskmaskin. Jag förstår bara inte hur man tänker?

Jag åker på kryssning efter jobbet idag. Och han ska till Värmland i kväll. Frågan är om han har plockat undan när jag kommer hem till imorgon? Annars måste jag ta ett snack med den här människan. Men i min värld så fattar inte jag varför jag måste göra det? Borde man inte vara lite glad över att man får bo hos någon helt gratis? Men det kanske bara är jag som har den uppfattningen?

1 kommentar:

Singelmamman sa...

Säg åt honom på skarpen innan du åker. Äh, nä det var tydligen försent. Fan, han utnyttjar dig och det får du sätta stopp för, pronto!