fredag 11 september 2009

Slut på tevekvällen

Jag har säkert sagt 2000 gånger att jag sällan kollar på teve. Och det stämmer. Förutom fotboll då. Under min semester hade jag på teven en gång. Det var den 14 juli om jag minns rätt. Victoriadagen och Allsång tittade jag på då.

Nu har jag blivit värsta tevekärringen! Idol har jag i och försig (vet inte hur man skriver denna fras) alltid tittat på. Så det är väl inget konstigt att man kanske råkar hamna i nåt teveflow. Som att råka titta på program som börjar eller slutar i anslutning till Idol. Som Kändisdjungeln för att ta ett exempel.

Nån som såg det programmet? Ett gäng kändisar som åker till djungeln och ska göra äckliga saker. Eller. Det var ju inte dom största kändisarna vi har i Sverige precis. Jag vet inte vad jag ska tycka om programmet. Men det lär ju inte vara något jag tackar nej till annat för. Men ska det visas i anslutning till Idol så finns risken att jag kommer fastna.

Dags att köpa en sån där tevkanna som alla hade på 80-talet kanske? Men nu är teven avstängd. Med strömbrytaren. Man sparar el då! Till på tisdag när skiten ska på igen...

Nu ska jag göra mycket viktigare saker. Som att läsa bloggar. :-)

2 kommentarer:

Singelmamman sa...

Jo jag såg det, med min dottr och vi fick båda försöka gissa vilka kändisarna var. Jag klarade Bengt vinimportören, Katrin sportjournalisten och Jannike Björlig. Sen var det kört. Och segt var det. Men som du säger, går det i anslutning till Idol lär jag se det de veckor mina tonåringar är här.

Singel i storstan sa...

Och jag kände igen Kenneth Andersson, Rafael Edholm, trummisen och sportjournalisten...