måndag 14 september 2009

Klantarsel!

Jag är ett klantarsel! Det sista jag gjorde när jag åkte hemifrån var att lägga kvällens matchbiljett i min vänstra bakficka. Tillsammans med inköpslistan till det jag ska handla till mellis på jobbet under veckan. Jag har alltid matchbiljetten i vänster bakficka.

Men.

Jag går på diet. Så mina jeans är lite för stora. Så det som ligger i bakfickan ligger inte lika tajt längre.

Därför har jag lyckats tappa biljetthelvetet! Tillsammans med inköpslistan. Det var så jag märkte det. För att jag skulle handla.

Och nu håller jag på att få tag i biljettansvarig på Djurgårns kansli. För att få en ny biljett. Jag har ju liksom säsongsbiljetter. Och borde därför vara registrerad någonstans. Men han är inte på plats. Så den som lever få se.

3 kommentarer:

Singelmamman sa...

Nämen! Attans trist. Håller tummarna att du får en ny biljett och att du slipper regn på matchen.

Charmhäck sa...

Amen-tusan-också, ska det finns en avigsida med att banta, men fan också. Hade du varit några kilo tyngre hade detta inte hänt....tokigt! Verkligen tokigt! Hoppas det löser sig!

Heja djurgården hoppas de vinner!

Singel i storstan sa...

Ja, som tur var löste det ju sig! Men frågan är om det var värt att gå?